Pentru a deschide o unitate de vândut înghețată într-o clădire separată, într-un centru comercial sau chiar într-un chioșc stradal, nu trebuie să te împrumuți o căruță de bani. Dacă întocmești corect un plan de afaceri, alegi să vinzi înghețată cu adevărat gustoasă și te gândești la achiziționarea de echipamente de înaltă calitate, atunci investiția ta se va amortiza destul de repede.
Setul de echipamente pentru cineva care vrea să își deschidă un business în care să vândă înghețată reprezintă unul dintre principalele elemente bugetare. Ca să nu apară sincope în desfășurarea activității, aruncă o privire mai atentă la mărcile apreciate pe piața de profil. Multe dintre ele le găsești la TC Romania Crown Cool!
Echipamentele pentru o afacere cu înghețată sunt împărțite în 3 mai grupe:
- tehnologice;
- auxiliare;
- comerciale.
Alegerea setului de echipamente tehnologice depinde esențial de ce fel de înghețată vei vinde. Există locuri unde delicatesa rece și aromată se prepară pe loc. În această situație trebuie să cumperi o mulțime de dispozitive diferite pentru acest proces de producție.
În schimb, dacă vei cumpăra produsele finite de la furnizori, atunci o mare parte din ceea ce este necesar în prima opțiune nu va mai trebui să fie achiziționat.
Totuși, vor exista și dispozitive comune care îți vor fi necesare, indiferent de format. Acestea sunt din categoriile de echipamente frigorifice, mixere, blendere etc.
Cele mai importante pentru partea de vânzare rămân însă modelele de vitrine frigorifice pentru înghețată.
Vitrina frigorifică este așadar echipamentul de bază pentru oricine vinde înghețată în cantitate medie sau mare. Prin urmare, alegerea modelului potrivit ar trebui să fie deosebit de atent făcută.
Pe piața de profil al distribuitorilor de echipamente HoReCa există vitrine frigorifice specializate pentru înghețata tare și altele pentru înghețata moale (la cupă).
Vitrinele frigorifice pentru înghețată moale sunt mai scumpe și pot fi reglate la o temperatură de la -22 până la -5 grade grade Celsius, după caz. De regulă, astfel de dispozitive au geam panoramic, datorită căruia cumpărătorul poate examina în mod corespunzător sortimentele de înghețată dorite. Iată din ce motiv comercianții ar trebui să acorde o atenție crescută iluminării din spate a vitrinei. Nu trebuie să fie o vitrină doar colorată, ci strălucitoare de-a dreptul.
Înghețata se pune în recipiente gastronorm (sunt de la 6 la 20 într-o vitrină standard). Ele, după caz, sunt la vânzare împreună cu vitrina sau se pot achiziționa separat.
Echipamentul frigorific pentru afișajul înghețatei poate funcționa în interior la orice temperatură a aerului ambiant, precum și în aer liber pe vreme caldă, fiind tropicalizate.
Modelele de vitrine pentru înghețată solidă, preambalată, sunt de multe ori sub forma unor lăzi congelatoare mai mari. Cel mai adesea au capac transparent. Înghețata se pune în coșuri speciale în compartimentul interior al unei astfel de echipamente compacte.
Dacă ai de gând să stochezi o cantitate mare de înghețată, atunci poți achiziționa o insulă de congelare. Acest design funcționează pe principiul unui congelator tip ladă, dar este foarte spațios și, per ansamblu, mai convenabil de utilizat din punctul de vedere al comercianților.
Experții în vânzarea de înghețată recomandă achiziționarea a cel puțin unei vitrine mari (pentru 10-12 recipiente gastronorm) pentru înghețată moale.
O vitrină pentru înghețată poate fi un plus excelent și pentru un magazin, cafenea sau restaurant, nu doar pentru o cofetărie. Vânzarea de înghețată aduce profituri mari și crește veniturile afacerii tale HoReCa.
Cum să alegi cel mai potrivit model de vitrină frigorifică pentru înghețată să nu plătești în exces?
Bazează-te pe 3 criterii principale:
- bugetul disponibil;
- tipul de înghețată pe care vrei să o vinzi;
- anumite cerințe specifice pe care le ai de la vitrina frigorifică;
- (disponibilitatea răcirii dinamice etc.).
Vitrinele clasa buget pentru înghețată preambalată sunt, de fapt, lăzi congelator speciale cu suprastructură suplimentară de sticlă. Sarcina principală a vitrinelor ieftine pentru înghețată este răcirea de înaltă calitate a produsului. Reducerea de preț se realizează datorită aspectului simplificat și absenței unui sistem de răcire dinamic (suflare forțată a înghețatei).
Aceste vitrine trebuie să asigure un regim de temperatură de la -12 °C la -22 °C cu posibilitatea de a-l ajusta la tipul de înghețată stocat. Clasa de climă trebuie să fie de cel puțin 4, ceea ce permite acestor dulapuri să funcționeze la temperaturi de +30 … +35 grade Celsius la umbră, chiar și la temperaturi mult mai ridicate. Aceste vitrine permit utilizarea foarte eficientă a spațiului, având dimensiuni reduse, iar sub recipientele gastronorm se află un spațiu care poate fi folosit pentru depozitarea înghețatei. Ușile glisante reduc consumul de energie și protejează în mod fiabil produsele comercializate de praf.
Despre vitrinele frigorifice pentru înghețată din clasa mijlocie, profesioniștii spun că tocmai de la acest segment începe afișajul de înghețată făcut în mod corect, atractiv.
Aici domină modelele pentru 14-28 de recipiente gastronorm, iar o vitrină foarte mare nu va mai surprinde acum pe nimeni. Aceste vitrine pot să fie nu numai cu răcirea statică, ci și cu dinamică. Sunt echipate adesea cu o tejghea în spate complet pentru servire ușoară și un compartiment separat de depozitare pentru înghețată, cu acces prin ușa din spate. Acest lucru va permite să fie luată înghețata mult mai rapid, fără a detașa recipientul gastronorm. O caracteristică importantă este și aspectul atractiv al vitrinei, iluminatul cu leduri. Nici cu privire la calitatea răcirii nu pot exista plângeri, deoarece aspectul corect al înghețatei poate crește semnificativ vânzările.
Vitrinele frigorifice pentru înghețată din clasa premium au un nivel înalt de execuție și design. Atrag privirile clienților mici și mari precum magneții foarte puternici.
Aproape toate modelele premium sunt ventilate (cu sistem de răcire dinamic) și au un format caracteristic. Răcirea forțată face posibilă menținerea mai uniformă a temperaturii în volum, ceea ce are un efect pozitiv asupra sortimentelor de înghețată premium și permite producerea de vitrine pentru un număr mare de arome.
Ai nevoie și tu de vitrine frigorifice pentru înghețată în afacerea ta? Le poți comanda pe site-ul tcromania.com!