Implementarea unei strategii de atragere și retenție a echipei în compania ta pot asigura succesul pe viitor al firmei. Să identifici persoanele compatibile cu politica business-ului tău poate fi o provocare, dar odată ce acest scop a fost împlinit, fidelizarea echipei depinde în mare măsură de o serie de strategii viabile. Alege să fii puțin diferit față de ceea ce promit alți angajatori. În prezent, candidații nu se mai rezumă exclusiv la satisfacții salariale, ci se mărește tot mai mult numărul celor care preferă și oportunități de avansare în carieră.
Retenția angajaților interesați mai mult decât de salariile de la finalul lunii, o provocare pentru business-uri
Iată câteva strategii interesante și practice prin care poți favoriza implicarea angajaților în activitatea firmei și totodată, fidelizarea acestora pe termen lung.
- Stimularea spiritului competitiv prin recompense tematice
Organizează la birou așa numitele vânători de recompense pe echipe. Interesul va fi cu atât mai mare cu cât, la final premiul surpriză va fi unul aparte. Poate fi vorba despre bilete la competiții sportive, la o piesă de teatru sau chiar o zi petrecută într-o destinație turistică din apropierea orașului. Astfel de inițiative susțin spiritul de competiție, munca în echipă spre îndeplinirea unui interes comun și în plus, anihilează formalitatea dintre management și angajați.
- Adoptarea unui program de onboarding
O astfel de strategie poate accelera perioada de integrare a angajaților care provin dintr-o țară unde mediul cultural și de muncă este semnificativ diferit. Multe firme din România continuă să manifeste interes față de angajații asiatici, din varii motive. Fie că este vorba despre angajarea pe durată nedeterminată a muncitorilor pentru construcții din Nepal, fie un contract de leasing pentru personal sezonier în domeniul HoReCa, companiile caută să acopere deficitul de personal din țară apelând la agenții de specialitate, precum Work-Finder.eu. Strategia de onboarding poate facilita incluziunea lucrătorilor din afara spațiului european și îi poate menține pe durată lungă, oferindu-le acel sentiment de integrare încă din primele săptămâni petrecute în cadrul companiei respective.
- Asigurarea unor alternative prin învățare continuă
Cele mai citite articole
Angajații devin tot mai nemotivați în domeniile unde activează de cel puțin un an și unde nu se întâmplă nimic nou. După cum s-a specificat deja, oamenii au nevoie de mai mult decât de un salariu primit la finalul lunii. Tot mai mulți doresc să se simtă utili, să vadă că abilitățile lor sunt valorificate prin urmarea anumitor traininguri, cursuri de specializare, ateliere sau workshop-uri puse la dispoziție de către management. În lipsa acestei susțineri, talentele de top se vor reorienta către alte business-uri care să-i facă să se simtă ca oameni cu potențial și nu doar simple instrumente de muncă.
- Aplicarea strategiilor de luptă împotriva burnout-ului
Munca peste program, lipsa concediilor de odihnă sau a pauzelor între task-uri, absența perspectivelor de avansare în carieră sunt doar câteva dintre cele mai comune ipoteze care cu timpul conduc la sentimentul de burnout sau demotivare. Pauzele din timpul lucrului sunt vitale pentru detensionarea organismului, oxigenarea creierului și restabilirea tonusului.
Ideal ar fi să organizezi un spațiu special destinat recreerii pe timpul zilei, unde să existe jocuri de masă, un aparat de făcut gimnastică și chiar un televizor, unde oamenii să petreacă timp împreună, să socializeze și să se deconecteze puțin de la stres. De asemenea, în loc de toate acestea poți susține sănătatea psihică și cea fizică a angajaților oferindu-le abonamente la cluburi sportive sau de dans, tichete de vacanță etc.
Așadar, loializarea echipelor implică o abordare strategică, construirea unei culturi organizaționale atractive, oferirea unor compensații competitive care să rezoneze cu preferințele și nevoile angajaților. De asemenea, este esențială recompensarea progresului mai ales în cazul nou-veniților și stimularea performanței prin asigurarea unui mediu de lucru echitabil, unde feedback-urile angajaților sunt solicitate în mod regulat.
Sursa foto: pexels.com